Türkiye’nin en önemli moda organizasyonu Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul (MBFWI), dijital olarak ilk sınavını başarıyla verdi. Fiziki organizasyonların şehre kattığı dinamizmin eksikliği hissedilse de kurulan uluslararası iş birlikleri sayesinde Türk modasının küresel etkileşimi eskisinden çok daha fazla oldu.
12- 16 Ekim arasında tamamen dijital platformlar üzerinden gerçekleşen Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’un (MBFWI) 15. Sezonunu yeni bir dönemin başlangıcı niteliğindeydi. Bu sene ilk kez ‘season-free’ olarak gerçekleştirilen moda haftasında, toplam 37 moda tasarımcısı ve tasarımcı markası, 2021 İlkbahar-Yaz sezonunun yanı sıra içinde bulunduğumuz 2020-21 Sonbahar-Kış koleksiyonlarının da sunumunu yaptı.www.mbfwistanbul.com adresi üzerinden gerçekleşen ve dünya üzerinde yaklaşık 26 milyon izleyiciye ulaşan yayınların bel kemiğini ağustos ayında Galataport İstanbul, Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi’nde gerçekleştirilen defileler oluşturdu. Tasarımcılarla ilgili yaratıcı videolar ve eğlenceli ‘backstage’ görüntülerinin de yer aldığı MBFWI dijital’in canlı yayın merkezi ise bir stüdyo haline getirilen tarihi Fişekhane oldu. Yapılan canlı yayınlarda sergilenen koleksiyonlar, moda endüstrisindeki değişim ve dijitalleşme süreci ele alındı.
15. sezonunda küresel modanın iki önemli yayını Vogue Runway ve Business of Fashion ile de iş birliğine giderek görünürlük adına büyük bir adım atan MBFWI, satın almada ise dijital toptan satın alma platformlarından JOOR ile bir özel ortaklık gerçekleştirerek sergilenen koleksiyonların 144 ülkeden 200 bin profesyonel alıcıya ulaşmasını sağladı.
TÜRKİYE Tanıtıldı
MBFWI, Türk moda tasarımcılarını dünya ile buluştururken Türkiye’nin kültürel ve tarihi zenginliklerini tanıtmayı da amaçlıyordu. MBFWI için Koray Birand tarafından çekilen etkileyici tanıtım filmi, Ani Harabeleri, Tuz Gölü, Sultan Sazlığı, Kapadokya, Nemrut Dağı ve Topkapı Sarayı’nda çekildi.
ORGANİZASYON ve Sponsorluklar
Ticaret Bakanlığı öncülüğünde Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) nezdinde kurulmuş olan Türkiye Tanıtım Grubu (TTG) tarafından desteklenen MBFWI, İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin (İHKİB) organizasyonuyla Moda Tasarımcıları Derneği (MTD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve İstanbul Moda Akademisi (İMA) iş birlikleri ile hayata geçirildi. Organizasyonda Mercedes-Benz’in isim sponsorluğunun yanı sıra; Galataport İstanbul’un mekân sponsorluğu, Brand Who, L’Oréal Professionnel ve M.A.C Cosmetics’in ise tedarikçi sponsorlukları vardı.
KOLEKSİYONLARA Bakış
MBFWIdijital’de inovasyon, değişim ve moda endüstrisindeki sürdürülebilirliğin altını çizilirken, pandemi gölgesinde hazırlanan koleksiyonlarda 2021 İlkbahar-Yaz sezon trendlerine uygun yenilikçi yorumlar dikkat çekti. Şık günlük giyimden etkileyici gece elbiselerine, renkli sokak stillerinden daha kavramsal sayılabilecek avangart siluetlere kadar geniş bir yelpazede kadın ve erkek koleksiyonlarına yer veren moda haftasında, öze dönüş, yeni dünya arayışı, sürdürülebilirlik, cinsiyetler arası geçiş ve ekolojik duyarlılık vurgulandı.
Mercedes-Benz Presents: “ÖZLEM SÜER”
Moda haftasının ana sponsoru Mercedes Benz’in bu sene desteklediği isim meslek hayatında 30’uncu yılını kutlayan Özlem Süer oldu. Tasarımcının 2021 İlkbahar-Yaz koleksiyonu Triyanda, “Mercedes-Benz presents Özlem Süer” defilesiyle tanıtılırken, hazırlanan bir filmle de Özlem Süer’in tasarım yaklaşımı, ilham kaynakları ve yaratım süreci anlatıldı. Özlem Süer, Triyanda koleksiyonunda yeni dünya içerisinde kadının kendini arayış yolculuğunu ele alıyor. Jakar, brokar, ipek tafta, ipek organzelerin kullanıldığı koleksiyonun renk paletinde siyah, beyaz, gri, gold ve bakır dikkat çekiyor.
ÖZGÜR MASUR’dan Pret a Couture
Özgür Masur’un imzası haline gelen zarif siluetleri bu kez hazır giyim koleksiyonunda çok daha renkli bir kartela ile karşımıza çıktı. Tasarımcının 24 look’dan oluşan 2021 İlkbahar-Yaz Pret-a-Couture koleksiyonunda alıştığımız beyaz ve ekrulara yeşil, mavi, turuncu ve pembe gibi canlı renkler eşlik ediyor. Yaratıcı drapeler, cut-out detayları, kabarık eteklerin dikkat çektiği koleksiyon sezonun en iyilerinden.
TUVANAM’dan Vanilla Collection
Özellikle gece elbiseleri konusunda kendi tarzını ortaya koyan Tuvana Büyükçınar’ın markası Tuvanam 2021 İlkbahar/Yaz koleksiyonu, Avrupalı sömürgecilerin kolonileştikleri ülkelerdeki etnik kültürlerin birleşiminden doğan akımlardan ilham alıyor. “Vanilla Collection” adını taşıyan 25 parçalık koleksiyon, renk, doku, stil ve kumaşlarda Kuzey Afrika Tanca, Marakeş, Pasifik Adaları, Tahiti, Polonezya, Güney Amerika, Brezilya, Haiti ve Karaib etkileri barındırıyor. Koleksiyonda, ipek alaşımlı koton, keten, vual, kupra, poplin ve terikoton gibi doğal içerikli kumaşlara yer veren Tuvanam’ın renk tercihlerinde ise beyaz, ekru, kiremit kırmızı, mavi, yeşil ve hardal tonları öne çıkıyor.
NİHAN PEKER’in Renkleri
Nihan Peker, “Nihan’s Colour Theraphy” adını verdiği 2021 İlkbahar/Yaz koleksiyonunda, giyilebilir couture’u şeker pembesi, limon sarısı, turuncu ve fuşya gibi renklerle yorumluyor. Oldukça canlı ve enerjik gözüken koleksiyonda hacimli etekler, fiyonk ve üç boyutlu işlemeler dikkat çekiyor.
RAŞİT BAĞZIBAĞLI Couture
Raşit Bağzıbağlı’nın 25 modelle sunduğu 2020/21 Sonbahar-Kış Couture Koleksiyonu’nda brokar, şifon, ziberlin gibi zengin kumaşlar kullanılırken detaylarda korse kullanımı öne çıktı. Saks, kırmızı, lila gibi pozitif renklere yer veren koleksiyonda tasarımcının vazgeçilmezi siyah ve beyaza da yer verildi.
NEDO by Nedret Taciroğlu
Nedret ve Yasemin Taciroğlu tarafından hazırlanan 26 parçalık Nedo by Nedret Taciroğlu İlkbahar-Yaz 2021 hazır giyim koleksiyonunda daha çok pastel tonlarda olmak üzere poplin elbiselerden ipek organza ve şifona uzanan bir yelpazede kokteyl ve party elbiseleri yer alıyordu.
Moda, kumaştır!..
Moda alışkanlık yaratmak, alışkanlıkları değiştirmektir.
Hatta dünyayı değiştirmektir bir süreliğine de olsa ...